Vissen in Meerkerk, mag dat?!?!?

Maandag, 15 mei 2023

Alles wat je wilt weten over vergunningen, kosten en waar je mag vissen lees je hier.

Vissen, alleen of met je vader, of broer, zus, moeder, zoon, dochter, of ... Of gewoon alleen, vissen is gewoon heel leuk om te doen. Maar zoals met alles in dit land, moet je ook om te vissen in bezit zijn van een vergunning of in dit geval de VISpas. Daarnaast moet je ook toestemming hebben van de eigenaar van het visrecht in het water waarin je vist en om dit alles in goede banen te leiden en zo duidelijk mogelijk te maken, kun je alleen aan een vispas en de bijbehorende vergunningen komen door lid te worden van een hengelsportvereniging. Uiteraard ben je daarin vrij om te kiezen, maar als je in Meerkerk en omgeving wilt vissen is het natuurlijk wel zo simpel om lid te worden van HSV de Karper.

Voor de meeste vissers is de VISpas de beste keuze. De VISpas krijg je automatisch als je lid wordt van HSV de Karper. Hiermee kun je met twee hengels en alle toegestane aassoorten vissen in alle verenigingswateren en wateren die zijn ingebracht in de Landelijke lijst van wateren. In deze lijst vind je alle wateren die verenigingen, federaties en Sportvisserij Nederland hebben ingebracht. Daarnaast krijg je ook de zogeheten poldervergunning, vanwege de deelname van HSV de Karper aan het samenwerkingsverband Linge & Merwedekanaalgroep en Alblasserwaard-Oost. Hierin staan vele prachtige wateren in de Alblasserwaard en Vijfheerenlanden.

Wat kost het lidmaatschap van HSV de Karper?

Kontributie:

- Senioren, inclusief VISpas 39,25
- 65-plussers 29,25
- Jeugdleden tot 14 jaar, inclusief de VISpas 15

Om een juiste keuze te maken kun je via onderstaande afbeelding bepalen welke vispas voor jouw het beste is.

Als laatste nog een overzicht van de diverse vispassen!