Vangstverslagen

Dagje Randmeren met Matthijs den Dunnen.

Ik ken Matthijs nu zo'n anderhalf jaar. Hij is een karpervisser die zich sinds een aantal jaar ook vol op het snoekvissen heeft gestort. Hij is zeer fanatiek en bezit een prachtige boot waarmee hij alle grote wateren van Nederland aan kan.
Het plan was om werpend op het ondiepe te gaan vissen. De week voor onze visdag was hij op het zelfde water geweest en ving hij op het ondiepe 6 snoeken.

Vanaf de eerste worpen kregen we gelijk actie. Aanbeten, volgers, lossers en er bleven er ook nog een aantal hangen.
Uiteindelijk kwamen er 10 vissen aan boord waarbij het hoofdaandeel voor Matthijs was (8 stuks) en ik dus de fotograaf van de dag was. Geen enkel probleem natuurlijk, de beleving en het lekker heel de dag buiten zijn in de natuur maken elke visdag voor ons een ‘vakantiedag’

Alles bij elkaar dus geen monstervissen maar wel heel veel actie!

21-3-2016

Dag op pad met Jacco vd Leeden.

Vandaag samen met Jacco weer eens een snipperdag nuttig besteed op het grote water. De eerste actie kwam al na een klein half uur, een zeer agressief baasje ramde kogelhard op m'n jerkbait maat lostte naast de boot. Hierna zijn we een eind gaan trollen op weg naar de volgende werpstek. Dit leverde helaas geen aanbeten op.

De rest van de dag werd weer besteed aan diverse werpstekken. De stekken die normaal altijd wel wat actie opleveren gaven vandaag niet thuis. Een paar nieuwe stekken daar in tegen wel. In korte tijd wis ik 3 vissen te landen. 1 van 97cm,1 van 86cm en 1 van +- 65cm was de ''oogst'' Daarnaast kreeg ik nog een volger van een hele dikke baars die bij de daarop volgende worp nog een keer mijn aasje aantikte maar niet doorzette. Helaas was het voor Jacco foto's maken vandaag maar dat gaan we de volgende keer andersom doen.

Het was weer een heerlijke dag op de grote plas. Hieronder de plaatjes van deze dag.

De seizoensopening van Piet en Frans.

Voor ons start het seizoen (traditie getrouw) op de rivier. Het werd een lastige dag met 2 gezichten.
's Morgens kregen we de meeste actie en 's middags viel het compleet stil. De temperatuur liep steeds verder op en de vis ging steeds dieper liggen.

Uiteindelijk kwamen we aan 3 snoeken en een mooie baars van 43cm. De mooiste was voor Frans, een snoek die op één centimeter na de ''magische'' grens mistte. Het was, na 2 maanden verplichte rust, weer heerlijk om op het water te zijn.

Piet den Hartog.